Element 68Element 45Element 44Element 63Element 64Element 43Element 41Element 46Element 47Element 69Element 76Element 62Element 61Element 81Element 82Element 50Element 52Element 79Element 79Element 7Element 8Element 73Element 74Element 17Element 16Element 75Element 13Element 12Element 14Element 15Element 31Element 32Element 59Element 58Element 71Element 70Element 88Element 88Element 56Element 57Element 54Element 55Element 18Element 20Element 23Element 65Element 21Element 22iconsiconsElement 83iconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsiconsElement 84iconsiconsElement 36Element 35Element 1Element 27Element 28Element 30Element 29Element 24Element 25Element 2Element 1Element 66

Why, AI? – A New Online Learning Space, Unraveling Myths about Automation, Algorithms, Society and Ourselves

Why, AI? – A New Online Learning Space, Unraveling Myths about Automation, Algorithms, Society and Ourselves

Um Mythen rund um Künstliche Intelligenz zu enträtseln, haben Matthias C. Kettemann und Daniela Dicks einen Online-Lernraum eingerichtet. Dieser ist als freie Bildungsressource konzipiert, alle Materialien sind mit einer CC-BY-Lizenz versehen. Hier sollen sich mit Fragen beschäftigt werden wie "Wie kann KI genutzt werden, um der Gesellschaft zu helfen?" oder "Was wollen wir mit KI erreichen?".

Zum Lernraum

Auszug
Everyone talks about AI. But how does it change society? And how can we use it to help society? For that, we need to understand how AI works and how we can make it work for us. We need to do it right because there is so much to get wrong. This is why we have put together the online learning space “Why, AI?”. It is conceptualized as an open education resource (OER) and all material is licensed under CC BY. Let’s continue a conversation about what we want AI to do – and what we want to do with AI.

Kettemann, M. C.; Dicks, D. (2021): Why, AI? – A New Online Learning Space, Unraveling Myths about Automation, Algorithms, Society and Ourselves, 27.4.2021, https://www.hiig.de/en/dossier/why-ai/

Why, AI? – A New Online Learning Space, Unraveling Myths about Automation, Algorithms, Society and Ourselves

Um Mythen rund um Künstliche Intelligenz zu enträtseln, haben Matthias C. Kettemann und Daniela Dicks einen Online-Lernraum eingerichtet. Dieser ist als freie Bildungsressource konzipiert, alle Materialien sind mit einer CC-BY-Lizenz versehen. Hier sollen sich mit Fragen beschäftigt werden wie "Wie kann KI genutzt werden, um der Gesellschaft zu helfen?" oder "Was wollen wir mit KI erreichen?".

Zum Lernraum

Auszug
Everyone talks about AI. But how does it change society? And how can we use it to help society? For that, we need to understand how AI works and how we can make it work for us. We need to do it right because there is so much to get wrong. This is why we have put together the online learning space “Why, AI?”. It is conceptualized as an open education resource (OER) and all material is licensed under CC BY. Let’s continue a conversation about what we want AI to do – and what we want to do with AI.

Kettemann, M. C.; Dicks, D. (2021): Why, AI? – A New Online Learning Space, Unraveling Myths about Automation, Algorithms, Society and Ourselves, 27.4.2021, https://www.hiig.de/en/dossier/why-ai/

Infos zur Publikation

Erscheinungsjahr

2021

ÄHNLICHE PUBLIKATIONEN UND VERWANDTE PROJEKTE

Newsletter

Infos über aktuelle Projekte, Veranstaltungen und Publikationen des Instituts.

NEWSLETTER ABONNIEREN!