Alcohol is an inherent part of everyday life and of various social rites, which are also reflected on TV. These allegories and their meaning as depicted in the media are the subject of a cooperative project being carried out on behalf of the Federal Centre for Health Education (Bundeszentrale für gesundheitliche Aufklärung) and the Hanseatic Academy of New Media (Hamburgische Anstalt für neue Medien).
Duration: 2000-2003
Research programme:
RP3 - Knowledge for the Media Society
Dr. Claudia Lampert •
Prof. Dr. Wolfgang Schulz •
Prof. em. Dr. Uwe Hasebrink
Hamburgische Anstalt für neue Medien (HAM) und Bundeszentrale für gesundheitliche Aufklärung (BZgA) im Auftrag des Bundesministeriums für Gesundheit
M. Große-Loheide, Prof. Dr. S. Aufenanger, B. Korte
Leibniz-Institut für Medienforschung │ Hans-Bredow-Institut (HBI)
Rothenbaumchaussee 36
20148 Hamburg
Tel. +49 (0)40 45 02 17 0 (Sekretariat)
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