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M&K 4/2021

M&K 4/2021

The articles in issue 4/2021 of our journal "Medien & Kommunikationswissenschaft" (Media & Communication Studies) focus on questions such as "On the Way to Postfactual Politics?" (Olaf Hoffjann / Lucas Seeber), "Mediatised Lifestyles and Their Change through Everyday Upheavals" (Stephan Niemand), "Audience Gatekeeping in Business Communication: The Case of Greensill" (Stefan Gürtler), the "Figuration of Pioneer Journalism in Germany: Actors and Experimental Areas" (Andreas Hepp / Wiebke Loosen / Hendrik Kühn / Leif Kranp / Paul Solbach) and "From the Screen to the Street? An Empirical Analysis of the Identification, Online Participation and Climate Awareness of Fridays for Future Participants" (Anne Reif / Evelyn Peter / Tamie Gillner / Lisa-Marie Hortig / Alexander Joost / Monika Taddicken).
 
Since 2021, M&K has been published as an open access journal! All current issues as well as all issues published since 2000 are available free of charge via the eLibrary of the Nomos Verlag.
 

Content

Olaf Hoffjann / Lucas Seeber
Auf dem Weg in die postfaktische Politik? [On the Way to Postfactual Politics?]

Stephan Niemand
Mediatisierte Lebensführung und ihr Wandel durch Alltagsumbrüche. Zur Relevanz von Übergangsphasen in der Rezeptionsforschung [Mediatised Lifestyles and Their Change through Everyday Upheavals"]

Stefan Gürtler
Audience Gatekeeping in der Wirtschaftskommunikation: der Fall Greensill [Audience Gatekeeping in Business Communication: The Case of Greensill]

Andreas Hepp / Wiebke Loosen / Hendrik Kühn / Leif Kranp / Paul Solbach
Die Figuration des Pionierjournalismus in Deutschland: Akteure und Experimentierbereiche [Figuration of Pioneer Journalism in Germany: Actors and Experimental Areas]

Anne Reif / Evelyn Peter / Tamie Gillner / Lisa-Marie Hortig / Alexander Joost / Monika Taddicken
Vom Bildschirm auf die Straße? Eine empirische Untersuchung der Identifikation, Online-Partizipation und des Klimaproblembewusstseins von Fridays-for-Future-Beteiligten [From the Screen to the Street? An Empirical Analysis of the Identification, Online Participation and Climate Awareness of Fridays for Future Participants]

Literature

Reviews

Jan-Hinrik Schmidt
Martin Andree / Timo Thomsen (2020): Atlas der digitalen Welt. Frankfurt/New York: Campus

Ole Kelm
Chris Bail (2021): Breaking the Social Media Prism. How to Make Our Platforms Less Polarizing. Princeton & Oxford: Princeton University Press

Andreas Schulz
Christian Fuchs (2021): Soziale Medien und Kritische Theorie. Eine Einführung. 2 Aufl. München: UVK

Johannes Schmees
Matthias Herdegen / Johannes Masing / Ralf Poscher / Klaus F. Gärditz (Hrsg.) (2021): Handbuch des Verfassungsrechts. Darstellung in transnationaler Perspektive. München: C. H. Beck

Niels Borchers
Ole Nymoen / Wolfgang M. Schmitt (2021): Influencer. Die Ideologie der Werbekörper. Berlin: Suhrkamp

Christoph Raetzsch
Simon Strick (2021): Rechte Gefühle. Affekte und Strategien des digitalen Faschismus. Bielefeld: transcript

Uwe Krüger
Jennifer Wladarsch (2020): Metakommunikation und die Qualität des Journalismus. Einfluss von Metakommunikation auf Qualitätserwartungen und -bewertungen bei Nachrichtennutzern im Internet. Baden-Baden: Nomos
 
Bibliography
List of Relevant Literature

 
Annual Table of Contents 69th Volume 2021

M&K 4/2021

The articles in issue 4/2021 of our journal "Medien & Kommunikationswissenschaft" (Media & Communication Studies) focus on questions such as "On the Way to Postfactual Politics?" (Olaf Hoffjann / Lucas Seeber), "Mediatised Lifestyles and Their Change through Everyday Upheavals" (Stephan Niemand), "Audience Gatekeeping in Business Communication: The Case of Greensill" (Stefan Gürtler), the "Figuration of Pioneer Journalism in Germany: Actors and Experimental Areas" (Andreas Hepp / Wiebke Loosen / Hendrik Kühn / Leif Kranp / Paul Solbach) and "From the Screen to the Street? An Empirical Analysis of the Identification, Online Participation and Climate Awareness of Fridays for Future Participants" (Anne Reif / Evelyn Peter / Tamie Gillner / Lisa-Marie Hortig / Alexander Joost / Monika Taddicken).
 
Since 2021, M&K has been published as an open access journal! All current issues as well as all issues published since 2000 are available free of charge via the eLibrary of the Nomos Verlag.
 

Content

Olaf Hoffjann / Lucas Seeber
Auf dem Weg in die postfaktische Politik? [On the Way to Postfactual Politics?]

Stephan Niemand
Mediatisierte Lebensführung und ihr Wandel durch Alltagsumbrüche. Zur Relevanz von Übergangsphasen in der Rezeptionsforschung [Mediatised Lifestyles and Their Change through Everyday Upheavals"]

Stefan Gürtler
Audience Gatekeeping in der Wirtschaftskommunikation: der Fall Greensill [Audience Gatekeeping in Business Communication: The Case of Greensill]

Andreas Hepp / Wiebke Loosen / Hendrik Kühn / Leif Kranp / Paul Solbach
Die Figuration des Pionierjournalismus in Deutschland: Akteure und Experimentierbereiche [Figuration of Pioneer Journalism in Germany: Actors and Experimental Areas]

Anne Reif / Evelyn Peter / Tamie Gillner / Lisa-Marie Hortig / Alexander Joost / Monika Taddicken
Vom Bildschirm auf die Straße? Eine empirische Untersuchung der Identifikation, Online-Partizipation und des Klimaproblembewusstseins von Fridays-for-Future-Beteiligten [From the Screen to the Street? An Empirical Analysis of the Identification, Online Participation and Climate Awareness of Fridays for Future Participants]

Literature

Reviews

Jan-Hinrik Schmidt
Martin Andree / Timo Thomsen (2020): Atlas der digitalen Welt. Frankfurt/New York: Campus

Ole Kelm
Chris Bail (2021): Breaking the Social Media Prism. How to Make Our Platforms Less Polarizing. Princeton & Oxford: Princeton University Press

Andreas Schulz
Christian Fuchs (2021): Soziale Medien und Kritische Theorie. Eine Einführung. 2 Aufl. München: UVK

Johannes Schmees
Matthias Herdegen / Johannes Masing / Ralf Poscher / Klaus F. Gärditz (Hrsg.) (2021): Handbuch des Verfassungsrechts. Darstellung in transnationaler Perspektive. München: C. H. Beck

Niels Borchers
Ole Nymoen / Wolfgang M. Schmitt (2021): Influencer. Die Ideologie der Werbekörper. Berlin: Suhrkamp

Christoph Raetzsch
Simon Strick (2021): Rechte Gefühle. Affekte und Strategien des digitalen Faschismus. Bielefeld: transcript

Uwe Krüger
Jennifer Wladarsch (2020): Metakommunikation und die Qualität des Journalismus. Einfluss von Metakommunikation auf Qualitätserwartungen und -bewertungen bei Nachrichtennutzern im Internet. Baden-Baden: Nomos
 
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2021

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