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Zur Relevanz des Rundfunks

Zur Relevanz des Rundfunks

In their contribution to the Content Report 2018 of the State Media Authorities, Dr. Sascha Hölig and Prof. Dr. Uwe Hasebrink explain the relevance of broadcasting in various information repertoires.
 

[...] Nachrichteninhalte des Rundfunks [haben] offline wie online eine sehr hohe Reichweite in der Bevölkerung [...]. Rundfunknachrichten werden gerade auch in jungen Altersgruppen und unabhängig von politischen Präferenzen genutzt. Zugleich trägt die Performance von Rundfunkanbietern erheblich dazu bei, das allgemeine Vertrauen in Nachrichten zu stärken. Dem Rundfunk kann somit ein maßgeblicher Public Value bescheinigt werden. Als klassischer Nachrichtenanbieter ist er nach wie vor der zentrale Akteur, wenn sich Nutzer über das Weltgeschehen informieren möchten – allerdings nicht mehr nur auf traditionellen Ausspielwegen.

[...] Broadcasting news content [has] a very high reach in the population, both offline and online [...]. Broadcasting news is used especially by young age groups and independent of political preferences. At the same time, the performance of broadcasters contributes significantly to strengthening general confidence in news. Broadcasting can thus be certified as having a significant public value. As a classic news provider, it is still the central actor when users want to find out about world events - but no longer just by traditional means.
 
Hölig, Sascha; Hasebrink, Uwe (2019): Public Value aus Nutzerperspektive: Zur Relevanz des Rundfunks in verschiedenen Informationsrepertoires [Public Value from the User's Perspective: The Relevance of Broadcasting in Different Information Repertoires]. In: die medienanstalten (ed.): Content-Bericht 2018. Forschung, Fakten, Trends [Content Report 2018: Research, Facts, Trends]. Leipzig: Vistas, pp. 108-127.

The complete Content Report 2018 available as pdf for download.

Zur Relevanz des Rundfunks

In their contribution to the Content Report 2018 of the State Media Authorities, Dr. Sascha Hölig and Prof. Dr. Uwe Hasebrink explain the relevance of broadcasting in various information repertoires.
 

[...] Nachrichteninhalte des Rundfunks [haben] offline wie online eine sehr hohe Reichweite in der Bevölkerung [...]. Rundfunknachrichten werden gerade auch in jungen Altersgruppen und unabhängig von politischen Präferenzen genutzt. Zugleich trägt die Performance von Rundfunkanbietern erheblich dazu bei, das allgemeine Vertrauen in Nachrichten zu stärken. Dem Rundfunk kann somit ein maßgeblicher Public Value bescheinigt werden. Als klassischer Nachrichtenanbieter ist er nach wie vor der zentrale Akteur, wenn sich Nutzer über das Weltgeschehen informieren möchten – allerdings nicht mehr nur auf traditionellen Ausspielwegen.

[...] Broadcasting news content [has] a very high reach in the population, both offline and online [...]. Broadcasting news is used especially by young age groups and independent of political preferences. At the same time, the performance of broadcasters contributes significantly to strengthening general confidence in news. Broadcasting can thus be certified as having a significant public value. As a classic news provider, it is still the central actor when users want to find out about world events - but no longer just by traditional means.
 
Hölig, Sascha; Hasebrink, Uwe (2019): Public Value aus Nutzerperspektive: Zur Relevanz des Rundfunks in verschiedenen Informationsrepertoires [Public Value from the User's Perspective: The Relevance of Broadcasting in Different Information Repertoires]. In: die medienanstalten (ed.): Content-Bericht 2018. Forschung, Fakten, Trends [Content Report 2018: Research, Facts, Trends]. Leipzig: Vistas, pp. 108-127.

The complete Content Report 2018 available as pdf for download.

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2019

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